בית | לבריאות | סובלים מדלקת פרקים? תבלינים מן הטבע ופעילות נכונה, יכולים לסייע לכם משמעותית

סובלים מדלקת פרקים? תבלינים מן הטבע ופעילות נכונה, יכולים לסייע לכם משמעותית

מרכיבים אופנתיים שנמצאים כמעט בכל מטבח בעולם יכולים למנוע ולהפחית כאבים לאלו הסובלים מדלקת מפרקים.

מחקר שפורסם מוקדם יותר השנה בכתב העת 'British Medical Journal', גילה כי צריכת משככי כאבים מסורתיים,



כגון תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידליות, עלולות להגביר את הסיכון להתקף לב או שבץ.

קבלו דרכים טבעיות שיקלו על הסימפטומים של המחלה.

דלקת פרקים משפיעה על כ -10 מיליון אנשים רק בבריטניה (שלא נדבר על שאר העולם).

הסימפטומים כוללים כאבים במפרקים, נפיחות ואדמומיות.

רבים מהסובלים מקלים על הכאבים על ידי נטילת כדורים מסוגים, פרצטמול ואיבופן.




על פי ד"ר שרה ברואר, מטפלת תזונתית ישנם דרכים טבעיות לטפל או למנוע כאבי מפרקים:

תרגילי אירובי כגון שחייה, רכיבה על אופניים והליכה הם מועילים ביותר.

הימנעו מכריעה ממושכת, סקוואטים או הליכה יותר מ 2 ק"מ ביום אשר עלולים להשפיע לרעה על הפרקים.

"יש להימנע מהליכה על הקרקע מחוספסת.

"כמו כן, חיזוק השרירים מגבירה את זרימת החמצן והחומרים המזינים לרקמות המפרקים

החיוניים במיוחד לסחוס שאין לו אספקת דם וחייבים לקבל את החומרים המזינים באמצעות דיפוזיה.

"פעילות גופנית גם עוזרת לשמור על שכבת סיכה, נוזל סינוביאלי מעל פני השטח המפרקי.

"הימנעו מתרגילים אם המקום מודלק או נפוח".

הוסיפו תבלין לתזונה

ד"ר ברואר ממליצה גם להוסיף מרכיבים מסוימים לתזונה.

"יש רשימה ארוכה ומפתיעה של חומרים טבעיים שיכולים לעזור בכאבי ברכיים, ישנם כאלה הפועלים כמשככי כאבים וכאלה שהם אנטי דלקתיים.

"אלו שמצאתי הכי מועילים בתחום הרפואה והתזונה הרפואית הם: שמן קריל, כורכום, תמציות עלה הירך, טופר השטן, תמציות דובדבן ותמצית שורש זנגביל".

בעלי מרכיבים כגון חומצה היאלורונית, קולגן, הידרוליזה, גלוקוזאמין ו כונדרואיטין,

החומרים האלה יכולים להיות תוסף מצויין לסובלים מאוסטאוארתריטיס בעלי יכולת דיכוי דלקת ותיקון רקמות שנפגעו.

טפלו בברכיים הייטב

"נשיאת משקל ופעולות חוזרות ונשנות מעלים לחץ  רב ביותר על המפרקים", הסבירה.

"קפיצה למטה ממונית או אוטובוס למשל, יכולה להשפיע על הברך ולהפעיל כוחות גבוהים פי 12 ממשקל הגוף.

 

עוד הוסיפה, "מפרק עשוי להיות פחות גמיש מאשר בעבר, או שלא ניתן ליישרו לחלוטין.

"אתם עשויים להבחין כי המפרקים שלכם נפוחים או ששינו צורה".

"ברגע שאתם מתחילים לשים לב לסימנים אלה, חשוב להגן על המפרקים שלכם ועל ניידות לטווח ארוך".

 

Express





x

במיוחד בשבילך

ביקור רגיל אצל ספרית, הציל את חייה של כתבת הבריאות

שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ...